Wrzesień, 2013

Warszawskie kółeczko

Poniedziałek, 30 września 2013 · dodano: 30.09.2013 | Komentarze 2

Kółeczko wokół Wa-wy. Targówek-Praga-Solec-Wilanów-Ursynów-Mokotów-Ursus-Wa-wa Zach-Śródmieście-Praga-Targówek
Respiro Moderate reklamowane, mam czekać tydzień.. i jeszcze rękawiczka poszła na straty.. zgubiona.....

27/09/2013

Zakończenie lata 2013 - Wielkopolska vol2

Niedziela, 22 września 2013 · dodano: 29.09.2013 | Komentarze 0

Trasa:
Opatówek-Kalisz-Morawin-Myszowice-Skęczniew-Józefów-Uniejów-Wartkowice-Wilczkowice-Łęczyca

Nastepnego dnia ale nie o świcie - około 10tej zbieramy się, szybki review Opatówka i dalej do Kalisza. Temperatura powoli się podnosi jest coraz cieplej, deszczowe chmury rozrzedzają się. W Kaliszu dajemy sobie czas na małe zwiedzanie, napicie się czegoś ciepłego i ogólne delektowanie się fajnym miejscem. Pełno tutaj ciekawych kamienic i klimatycznych miejsc. Warto poświęcić dłuższą chwilę na to miasto. Jest już mocno po południu jak wyruszamy dalej - cel Łęczyca. Jest to nasz plan minimum. Po drodze chcemy jeszcze zahaczyć o Uniejów. Jedziemy znowu przez pobliskie wiochy - jest bardzo spokojnie i sielsko. Ta trasa to w większości żółty i niebieski szlak. Zahaczamy jeszcze o Jeziorsko i dojeżdzamy do Uniejowa. Piękne miasteczko - zamek i ryneczek robią na mnie pozytywne wrażenie. Odpoczywamy chwile i udajemy się do Łęczycy - Piotrek myślał jeszcze o innej trasie, ale ostatecznie jedziemy razem do Łęczycy i stamtąd pociągiem do Wawy. Oczywiście nie omijają nas spóźnienia pociągów, ale dzięki bardzo miłemu kierownikowi pkp jakoś udaje nam się dojechać do celu.
Bardzo udany wyjazd, szczególnie jeżeli chodzi o towarzystwo Piotra tym bardziej że był to nasz pierwszy wypad. Liczę na więcej ;-)

Doskonałe miejsce biwakowe - Opatówek © LeeFuks

Dzwonnik z Notre Damme © LeeFuks

zakończenie lata 2013- Łódzkie vol1

Sobota, 21 września 2013 · dodano: 25.09.2013 | Komentarze 0

Trasa: Piotrków Tryb-Moszczenica-Grabica-Druźbice-Zelów-Sędziejowice-Marzenin-Zduńska-Wola-Sieradz-Wróblew-Błaszki-Opatówek

Wspólnie z Piotrem ruszamy na weekendowy podbój centralnej Polski. Pierwotny plan aby wzdłuż Pilicy dobić się do Czerska i potem do Lublina odłożyliśmy na następny raz (mam nadzieję że jak najszybciej).
Spotykamy się więc w Piotrkowie i ruszamy w kierunku zachodnim. Bierzemy na klate wiatr, który wieje z północnego zachodu i jedziemy. Najpierw małe zwiedzanie Piotrkowa, wizyta w informacji, zaopatrzenie się w mapki i dawaj. Jedziemy, ale nie wyjeżdżamy..Około godz. błądzimy po Piotrkowie, po czym jedziemy do Moszczenicy i zjeżdzamy dopiero na zachód. Śmigamy przez pobliskie wioski do Zduńskiej Woli. Jest miło, jednak wiaterek ciągle nas prześladuje. Temperatura na poziomie 16stopni. Okolica raczej cicha, mały ruch nawet na popularniejszych trasach. Dookoła pola i lasy, co jakiś czas przeplatane małymi mieścinkami. Zachaczamy o Zelów i zwiedzamy Zduńską Wolę. Zaczyna się ściemniać kiedy dojeżdżamy do Sieradza. Krótki odpoczynek i dalej już trasa do Kalisza. Zrobiło się ciemno, ale wiatr ustał i utrzymująca się temp. czynią jazdę bardzo przyjemną. Postanawiamy rozbić się w Opatówku, kilka kilometrów przed Kaliszem. Niestety Opatówek okazuje się większa mieściną i mamy mały problem ze znalezieniem miejsca na na rozbicie namiotów. W końcu rozbijamy się na pograniczu parku miejskiego i jakiegoś pola. Miejscówka całkiem, całkiem - miękko (tylko ta bulwa :-)) , wydaje się bezpiecznie. Odsłonięci jesteśmy od wschodu drzewami i płotem. Jemy, każdy robi sobie prasówkę i idziemy spać.