Jeziora

Kujawsko-Pomorskie/Dzień I: Działdowo-Grudziądź

Piątek, 1 maja 2020 · dodano: 15.05.2020 | Komentarze 0

Wyjazd zaczyna się dość nieciekawie. Rano, przygotowując jeszcze coś do wyjazdu przy rowerze "urywam" hak od przerzutki...
Konsternacja, szybka decyzja i Radzio pożycza mi swoją Winorkę. Szybkie podrasowanie i lecimy na następny pocią gdzie czeka na nas już od godziny Pioter.
Pierwszy dzionek naszej majówki to pagórkowate tereny BPK. Dużo jeziorek, piękne szlaki wśród lasów tylko pogoda średnia. Ale jedziemy z nadzieją na rozpogodzenie.
Na drogach tak samo jak w pociągach. Cisza jak makiem zasiał..  Można więc cieszyć się i czerpać to co najlepsze w rowerowaniu.
Kimamy nad jez. Kruszyn

Nad jez. Białe

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 28.07.2019 | Komentarze 0

Bory Tucholskie: Skórcz-Bydgoszcz

Niedziela, 30 września 2018 · dodano: 04.11.2018 | Komentarze 0

Noc spokojna i ciepła. Śniadanko, kawa i jedziemy dalej. Gorąco polecam pole kampingowe Zakątek Skrzynia, super gospodarz, super miejscówa.
Dalej jedziemy już przez Tucholski Park Krajobrazowy. Jest magicznie.
Po drodze jeszcze tradycji stało się za dość - Pyjter traci pedał.

Bory Tucholskie: Malbork-Skórcz (j. Słone)

Sobota, 29 września 2018 · dodano: 04.11.2018 | Komentarze 0

Wreszcie udaje się spotkać z Pyjtrem, który swój krótki urlop rowerowy zaczyna kilka dni wcześniej i ostatnie jego dwa dni jedziemy razem. Spotykamy się w Malborku w którym na polu namiotowym śpimy. Dojeżdżam tam pociągiem który ma tylko 200 minut spóźnienia...
W sobotę poranek jest żeśki, wilgotno i te sprawy ale bezchmurne niebo jest dobrym prognostykiem na dalszą część dnia. Pole puste, łazienki ok, a obok nas gwar i zgiełk z trwających na dobre przygotowań do jakiegoś biegu w pobliskim parku.
Nasz plan na te dwa dni to unikać jak zwykle głównych dróg, jechać jak najwięcej najmniej uczęszczanymi drogami, czerpać z pięknych lasów, jezior i rzek i na spokojnie pogadać, bo w tym roku z naszymi wspólnymi wyjazdami mega słabo.
I jak zwykle udaje nam się wszystko, pogoda piękna, wiatr co prawda czasami wieje i to dość mocno, ale powiem Wam otoczenie rekompensuje nam wszystko. A na koniec znajdujemy pole namiotowe nad jeziorem Słonym gdzie gospodarz pozwala nam za darmo rizbić namioty, daje nam klucze do nowiuteńkich łazienek i jakby tego było za wieczorem reprezentanci wygrywają ze Stanami. Chwilo trwaj..
No dobra, jeden minus - mój materac FJORD NANSEN TREKKER (drugi) znowu ma ten sam problem - zrobiło na nim się pełno mikro dziurek i nad ranem niestety muszę dodmuchać braki. Kiepsko, ten mam dwa lata, użyty jakieś 50 razy. Tak więc na pewno na plus tego materaca jest jego wielkość po złożeniu i waga. Natomiast zdecydowaną wadą jest jego trwałość. Zaznaczam, przetestowane na dwóch modelach i z każdym jest ten sam problem mniej więcej po tym samym czasie.
Za to na tym wyjeździe testowałem po raz kolejny moją zakupioną w tym roku nową lampę AXA LUX 70 PLUS i muszę Wam powiedzieć że robi różnicę. Cena - zaporowa, ale na trasie nie ma sobie równych. Ładuje sprzęt elekroniczny (wolno, ale daje radę) i świeci niesamowicie. Porównywaliśmy z Pyjtrem z jego SIGMA PAVA którą i ja miałem jakiś czas temu. Myślałem, ze PAVA to spełnienie moich oczekiwań, ale teraz widzę w jakim byłem błędzie. Różnica w jasności jest niesamowita. AXA świeci kilkukrotnie jaśniej i przy tym ma bardzo fajny, szeroki strumień światła. Nie rozpisując się - POLECAM.

Mikaszówka-Ełk

Niedziela, 19 sierpnia 2018 · dodano: 26.08.2018 | Komentarze 1

Śniadanie na molo i chłonę mazurski klimat. Chwilo trwaj!
Biję się z myślami którędy jechać, na szczęście dzisiaj nie mam żadnych ograniczeń, pociąg do domu dopiero o 5tej nad ranem.
W prawo czy w lewo..? Którędy nie pojedziesz i tak będzie super. Nach Sejny a potem zobaczymy. Tym razem wzdłuż Czarnej Hańczy. Na wysokości j.Gaładuś zjeżdżam na j.Wigry. Odwiedzę miejsca w których byłem jakieś 25 lat temu.

Trasa podobnie jak wczoraj cały czas przecina się z R35 i GV. Cudowne widoki, cudowny klimat. Pola, lasy, jeziora i coraz więcej fajnych pagóreczków. Musowo kąpiel w Czarnej Hańczy a potem w Wigrach. O tak!
Pole namiotowe w Zakątach prawie nic się nie zmieniło, super miejscówa.
Bryzgiel - tutaj już widać jakieś zmiany, na pewno przybyło domów, jest nawet jedna restauracja.. Piwko z widokiem na Wigry i pogadanka z właścicielem restauracji i pensjonatu.

Słoneczko zachodzi i trza się zbierać. Zostałbym tutaj jeszcze przynajmniej na jeden dzień, ech..
Droga do Ełku w zasadzie po ciemku, staram się jechać mniej ruchliwymi drogami, jest klimat! Cisza, spokój, gwiazdy..
Do Ełku dojeżdżam około 24tej z zamiarem przekimania na peronie, ale lituje się nade mną motorniczy podstawionego już mojego pociągu i wpuszcza mnie na noc do niego. Pierwszy raz takie bajery!
Mega udany wyjazd, na spokojnie, bez pośpiechu.

Rybniki-Mikaszówka

Sobota, 18 sierpnia 2018 · dodano: 26.08.2018 | Komentarze 0

Z Rybników decyduje się pojechać przez BPN a nie trasą prosto do Augustowa. Droga bardzo fajna, putsto i zielono. Jadę znanym mi już górnym odcinkiem, w większość R35 i GV. Trasy są dobrze oznakowane, aż prosi się o krok dalej - przez całą drogę minąłem jeden punkt  gdzie można się zatrzymać, odpocząć, zjeść. Ławka, stolik cokolwiek. Szkoda. Byłaby to pełnia szczęścia. W BPN kąpiel w Biebrzy, mega relaksująca.

Kończę dzień na polu namiotowym w Jazach obok Mikaszówki. Za 10pln mam wszystko czego potrzebowałem (pomost, łazienka i piękne widoki). Mili sąsiedzi kilkukrotnie podchodzą do mnie zapraszając do swoich ognisk. Bardzo fajny dzień, bardzo fajne miejsce.

Mazurki z dwoma typkami spod ciemnej gwiazdy:Dzień 2

Niedziela, 2 lipca 2017 · dodano: 05.07.2017 | Komentarze 2

Drugiego dnia po smarowaniu sudokremem chłopaki sa jak nowi ;-). Pogoda lekko się poprawia, ale wiatr i tak wieje. Ale naszych humorów nie przewiał - dzięki chłopaki było super!!

Mazurki z dwoma typkami spod ciemnej gwiazdy:Dzień 1

Sobota, 1 lipca 2017 · dodano: 05.07.2017 | Komentarze 0

Wspólny wyjazd z Radkiem i Wojtkiem na mazurki. Dla chłopaków byl to pierwszy tak długi wyjazd. Pogoda średnia, wiatr i czasami deszcz nie pozwoliły nam się wykąpać w licznych na tej trasie jeziorkach. Wojtek dodatkowo testuje swój nowy rower, a Radek swoją silną wolę. Dali radę chłopak! Zaliczyliśmy prawie każdy teren od asfaltu na krajówce do błocka w lesie. Spimy w Kretowinach

Mazowiecki Szlak Wodny

Niedziela, 23 kwietnia 2017 · dodano: 23.04.2017 | Komentarze 1

Wyjazd liniami brzegowymi Wisły i Narwi. Chciałem sprawdzić jak wygląda to połączenie i muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony. Wjeżdżając na słabo oznakowaną ścieżkę obok EC można śmiało dojechać do samego Nowego Dworu.
Linia wzdłuż Narwi już wcześniej rozpoznana ale zawsze tam samo super.

Mazury: Sokoły Jeziorne-Ostrołęka

Niedziela, 28 sierpnia 2016 · dodano: 31.08.2016 | Komentarze 1

Drugiego dnia mam do wyboru 100 km do Ostrołęki bez Mazur lub 180 km z Mazurami. Człowiek pazerny jest jak cholera na te miejsca, kilometry wobec czego bez większego zastanowienia wybieram wariant II. Trasa jeszcze fajniejsza jak wczoraj, doszły jeziorka i jeszcze więcej lasów. Do tego pagóry. Nic tylko jechać i prosić Boga o wydłużenie dnia.. Temperatura bez zmian - 30 st. A nogi jak słabo kręciły, tak słabo kręcą...