Roztocze-dz.III: Zwierzyniec-Kraśnik

Poniedziałek, 9 listopada 2015 · dodano: 08.12.2015 | Komentarze 1

Nie ma to jak Zwierzyniec powiem Wam. Rano się budzę, śniadanko na mnie już czeka - w zasadzie czym chata bogata.Chyba z godzinę jak nie więcej rozmawiam z panią Jadwigą a to o jej synach, o moich dzieciakach,  o pracy, o szkolnictwie, o Zwierzyńcu itd. lubi takie pogadanki. Zwierzyniec o tej porze trochę smutny, pusty, ale i tak ma w sobie ten klimat miasteczka o nietuzinkowej twarzy.
Mógłbym szwędać się tutaj godzinami.

Ale czas jechać. Dzisiaj jako cel obrałem Kraśnik i okolice.

Po drodze Zamość - jak to w reklamach opisują "miasto idealne". I powiem Wam nie przeszkadza mi ta nazwa. Miasto jest przepiękne. Kręcę się tu i tam. To kolejnie miasto po Sandomierzu, Łańcucie gdzie dojeżdżam kiedy rozbrzmiewają miejscowe sygnały popołudniowe - hymny, instrumenty itd.  Czuje się tutaj na każdym kroku historię. Siadam w kącie i podziwiam.

Zaliczam tez krótkie zwiedzanie miejscowych murów obronnych wewnątrz udostępnionych na pomieszczenia handlowe. Ciekawie to wygląda...Czasami trzeba iść na kompromis.

Trochę historii Zamościa opowiada mi pan Zdzisław który dorabia sobie tutaj jako ochrona - takie opowieści lubię najbardziej.

Tym razem już główna drogą do Szczebrzeszyna, a za nim zjeżdżam na drogi pomiędzy wioskami.

I zaczyna się moja droga krzyżowa. Ustawiam się dokładnie na wiatr, w Szczebrzeszynie zaczyna padać, a zaraz za chwile robi się ciemno. taka jazda przez te wiochy to istna masakra. Mocny jak cholera wiatr cały czas próbuje mnie zniechęcić do jazdy. Ale jadę. tak chyba z cztery godziny. Umęczył mnie ten kawałem srodze. Czasami jadę 12km/h. Z noclegiem w Kraśniku też szału nie ma. Ale w końcu znajduje tani nocleg w miejscowej Bursie. Jest ok. Wtedy myślałem - oby jutro tak nie wiało. Ale dzisiaj już wiem, że były to marzenia ściętej głowy.....Było jeszcze gorzej....