Śródziemie 2019 (Dzień 3) Maroko: Kchait-Ait Arbi

Piątek, 17 maja 2019 · dodano: 20.06.2019 | Komentarze 0

Noc spokojna, noc bezpieczna (na golasa ;-P)
Dopiero nad ranem lekki, przyjemny chłodek.

O 8mej jesteśmy już na kołach. Krajobraz księżycowy, nie jest to pustynia, ale gdyby nie skałki to prawie, prawie. Mało, a w zasadzie w ogóle nie ma osad, ale widoki cudne. Przez jakieś 40m km mijamy może jedną osadę

Temperatura bezlitośnie idzie do góry, a w południe nie da się już jechać, trzeba się schować od tego słońca i bardzo mocnego wiatru. Siedzimy tak do 15tej, ale i słońce i wiatr nie chcą odpuścić.

W Kashit - miasteczku w którym prawie każdy wyrabia olejek różany robimy zakupy na targu, kręcimy się trochę i jedziemy dalej.  W zasadzie od tego miejsca zaczyna się dolina rzeki Dades - zielona, różowa, pachnąca. Rzeka Dades przyciąga ludzi, daje im to co ma najlepsze. Jest pięknie, bo zielono ale i też górzyście i pustynnie. Niesamowity klimat. Nasza trasa będzie przez kilka dni biegła wzdłuż tej rzeki.

Po drodze dzieciaki wychodzące ze szkół, całe tłumy mijane w coraz częściej pojawiających się miasteczkach.

W ramadan trwają w Maroku jakieś zorganizowane rozgrywki w piłkę nożną, bo w co większym miasteczku trwają wszędzie mecze. Podglądamy chłopków jak graja. Na kamieniach, w kurzu, ale nogi nikt nie odsunie. Całe Maroko.

Na jednym z meczy pojawili się chyba japończycy - niesamowity kontrast.

Za miastem Dades jedziemy w górę doliny Dades i tam szukamy noclegu.
Znajdujemy w niesamowitym gaju - drzewa, rzeka, mnóstwo ptaków. Pięknie. Na koniec nie możemy sobie odmówić kąpieli w rzece. Trochę nadrobiliśmy stracone wczoraj kilometry, może jutro uda się odrobić kolejne